Όπως ήδη γνωρίζετε, και μετά την πρώτη «Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής», του μηνός Φεβρουαρίου, καλούμαστε, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.5026/2023 που προστέθηκε ως νέο άρθρο 67Α στο Ν.3852/2010 στην πραγματοποίηση δεύτερης ειδικής συνεδρίασης η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 24 Απριλίου, ώρα 18.30 το απόγευμα, ημέρα Τετάρτη.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο νέο αυτό άρθρο 67Α : Για τη διαμόρφωση της ημερήσιας διάταξης εγγράφονται υποχρεωτικά τα θέματα που επιθυμεί να θέσει κάθε δημοτικός σύμβουλος, τα οποία αφορούν στο έργο της Δημοτικής Αρχής, εφόσον έχουν κατατεθεί εγγράφως στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου τρεις (3) ημέρες πριν από τη συνεδρίαση. Απαγορεύεται η συζήτηση οποιουδήποτε άλλου θέματος κατά τη συνεδρίαση αυτή, εκτός αυτών που περιλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη. Να σημειωθεί δε ότι κατά την ειδική αυτή συζήτηση δεν λαμβάνονται αποφάσεις.
Κάθε δημοτικός σύμβουλος μπορεί να θέσει έως ένα (1) θέμα.
Εφόσον έχουν υποβληθεί συνολικά πάνω από δέκα (10) θέματα, θα διενεργηθεί στην αρχή της συνεδρίασης δημόσια κλήρωση από το προεδρείο για τα θέματα που πρόκειται να συζητηθούν και τα οποία εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη.
Από τα 10 αυτά θέματα στην ημερήσια διάταξη εγγράφονται έως τρία (3) θέματα που προτείνονται από συμβούλους της πλειοψηφίας. Συνεπώς αν κατά την κλήρωση προκύψουν περισσότερα, η κλήρωση επαναλαμβάνεται ως προς τα επιπλέον.
Εκτός από τα δέκα αυτά θέματα, μέχρι δύο θέματα μπορούν να συζητούνται εφόσον τα έχουν θέσει οι Πρόεδροι των Δημοτικών Κοινοτήτων. Εάν τα προτεινόμενα από αυτούς θέματα είναι περισσότερα από δύο, τότε διενεργείται κλήρωση.
Με βάση τα παραπάνω ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προς συζήτηση θεμάτων η 21η Απριλίου.
Τα θέματα μπορούν να υποβληθούν με e-mail και είναι χρήσιμο να συνοδεύονται από μια μικρή έστω περίληψη-εισήγηση έτσι ώστε να είναι δυνατή και η προετοιμασία της Διοίκησης στο υπό συζήτηση θέμα, εστιάζοντας συγκεκριμένα τις απαντήσεις της στα υποβαλλόμενα ερωτήματα. Επισημαίνεται ότι στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας η παρουσία του δημάρχου, του αρμόδιου αντιδημάρχου, του εντεταλμένου συμβούλου ή του πρόεδρου νομικού προσώπου στη συνεδρίαση είναι υποχρεωτική, εφόσον έχει εγγραφεί θέμα της αρμοδιότητάς τους στην ημερήσια διάταξη. Σε περίπτωση κωλύματος, ορίζεται από τον δήμαρχο ο ίδιος ή άλλος αντιδήμαρχος ή εντεταλμένος σύμβουλος για να συμμετάσχει στη συζήτηση του εν λόγω θέματος. Στην συζήτηση επίσης θα κληθούν να παρίστανται και οι προϊστάμενοι των Υπηρεσιών παρέχοντας διευκρινήσεις στα θέματα αρμοδιότητάς τους.
Η παρούσα επιστολή υπέχει θέση ειδοποίησης προς όλους για την ημερομηνία διεξαγωγής της συνεδρίασης και την προθεσμία κατάθεσης των θεμάτων στη Γραμματεία του Δημοτικού Συμβουλίου.